Hilton Amsterdam
Udržitelné mytí v Schiphol
„Jsou logistickým styčným bodem, kde se vzájemně potkávají odpad a čistota“
Je to naprosté drama. Mnoho poschodí se vine v dechberoucím vedení linie ke skleněné střeše 42 metrů vysokého átria. Na recepci a na pojízdných schodech vládne obchodní ruch: Turisté a obchodníci přichází a odchází. Ale minimálně tak ohromující je dění v zákulisí. Neboť tam se nachází srdce hotelu. Umývárny jsou jeho důležitou součástí. „Jsou logistickým styčným bodem, ve kterém se vzájemně potkávají odpad a čistota,“ vysvětluje náš Sales Manager Johan de Bok. „Dobře vzájemně sladěné pracovní postupy jsou proto velmi důležité.“
Plánování práce leželo v rukách hotelového poradce pro „food & beverage“ hotelu Hilton, 3Blue International. „V hotelu vzniká v různých časech a na různých místech špinavé nádobí,“ ví Bart Kerssen, majitel 3Blue International. „Interní logistika a výkon jsou proto důležitými výchozími body při navrhování kuchyní a stanovení technických specifikací.“ Již v roce 2010 kontaktovala společnost Schiphol Real Estate firmu a zadala jí vypracování studie proveditelnosti a odhadu objemu pro oblast „food & beverage“. Po dlouhém a nepřetržitém procesu navrhování, prezentování a úprav došlo v roce 2013 k udělení zakázky na kompletní zařízení kuchyní. Tuto zakázku pak v roce 2014 získali specialisté na profesionální kuchyně společnost Bouter ze Zoetermeer.
„Hotel Hilton Amsterdam Airport Schiphol momentálně disponuje nejimpozantnějšími kuchyněmi v Holandsku,“
Zakázka znamenala pro firmu Bouter přesně ty správné výzvy. „Hotel Hilton Amsterdam Airport Schiphol momentálně disponuje nejimpozantnějšími kuchyněmi v Holandsku,“ je si jist ředitel firmy Bouter, Antal van Dillen. „Kuchyně, které navíc budou velmi silně frekventované. A kromě toho klade hotel Hilton Amsterdam Airport Schiphol jako hotel Green Key samozřejmě vysoké požadavky na udržitelnost.“ Navíc firma Bouter musela v rámci projektu spolupracovat s velkým množstvím stran. „Každá ze stran se soustředila na jiné věci a měla různé priority. Ale společně s naším partnerem MEIKO jsme mohli realizovat všechny požadavky do vynikajícího řešení, střiženého na míru!“
Umývárny hotelu Hilton Amsterdam Airport Schiphol ohromujícím vývěsním štítem pro firmu MEIKO. V jedné z kuchyní se vehementně pracuje na posledních kusech nádobí ze snídaně. „Kromě dodání přístrojů zaškolujeme samozřejmě také profesionálně osoby, které s nimi nakonec budou pracovat. A za několik týdnů se opět vrátíme za účelem vyjasnění nejasných bodů.“ Všechny přístroje odpovídají platným normám DIN a požadavkům na udržitelnost. Co nejméně par, vysoce účinná rekuperace tepla, úspora vody… „Díky rekuperaci tepla můžeme ohřát vodovodní vodu z 10 na 47 °C. To šetří energii. A vidíte toto síto?“ Johan ukazuje na mycí koše. „Ty odfiltrují odpad. Tím se v porovnání se stávajícími přístroji ušetří přibližně polovina spotřeby vody! Zda jsme na tento projekt pyšní?“ Odpovídá s úsměvem: „A jak. Jedná se o věhlasné jméno a skvělou vizitku pro firmu MEIKO!“